Rammstein Made in Germany Rammstein Mein Land Rammstein Liebe Ist Für Alle Da Rammstein Liebe Ist Für Alle Da
Rammstein CDON.COM:issa

Kirjoittaja Aihe: Uskonto  (Luettu 4182 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Seemann

• Veteraani
  • Sukupuoli: Mies
  • Art Is Resistance
Uskonto
« : 14.04.08 - klo:15:12 »
Eihän tälläistä aihetta oo? ainakin jossain aiheissa ollaan tästäkin puhuttu saadaan kunnonväittelyt tänne tää on sellainen aihe :)

Nii mitä mieltä te olette uskonnosta? Mihin kirkkokuntiin kuulutte? Miten tärkeitä raamatun opetukset on teille? jne..

Mä pidin uskonnosta aina 8 luokalle asti sitten mä koin valaistuksen ku meille tuli nii vittumainen uskonnonopettaja mikä "Tupputti" uskontoa eikä ollut yhtään avoinmielinen ku uskonnon opettajan pitäisi olla ainakin omasta mielestäni ku se on aika henkilökohtainen asia mihin uskoo. eikä lapsille tai nuorille sais "tuputtaa" uskontoa niiten pitäis tajutta se itse mihin uskoo. Sillo se tuntuu hienolta ku itse tajuaa sen itse. Mä erosin kirkosta tän vuoden alussa mä koen olevani ateisti ku en usko mihinkään kirkon opetuksiin. Onhan se raamattu iha hyvä moraalisaarna en mä sitä sano. Mutta kyllä jokainen ihminen millä vähäänki järkee päässä tietää että toista ihmistä saa tappaa tai varastaa siltä.

Jatkakaa :)
"Joskus yksinäisyys tuo minusta luovuuden esiin - otan toisen lasin viiniä ja minusta tuntuu jopa vieläkin kurjemmalta. Taidetta ei synny ilman tuskaa, taiteen taso siis vastaa tuskan määrää."

Till Lindemann

Poissa Eifersucht

• Veteraani
  • 0_o
Vs: Uskonto
« Vastaus #1 : 14.04.08 - klo:15:17 »
Naurettavaa typeryyttä ne kaikki.
Paitsi buddhalaisuus o suurimmalta osalta pelkkää filosofista viisautta. :)
It's over 7

Poissa Betrunken

• Fossiili
  • Children Of Slum
« Vastaus #2 : 14.04.08 - klo:15:20 »
Meidän perhe kuuluuu siihen, mikä nyt onkaan se suomen yleisin uskonta(En muista sen nimeä)
Mutta äitee on uskovainen ja tuntuu monet muutkin olevan, äitee minulle yritti puhua jeesuksesta ku olin lapsi mutta nykyisin sanoo että itse saat tehdä valinnat.

Mä muistan sellaisen jutun pikku penskana ku rukoilin Turtleseita suomeen niin tulikin jonkun kuukauden päästä ilmoitus lehteen että ne tulevat ja iso veljeni käytti minua ja minun yksi unelmistani toteutui.

Oliko se sitten isomman herran päätös?
Sitä en tiedä mutta se jokatapuksessa tapahtui.

Sanotaan että olen väliaikainen uskovainen.
Mullakin on näitä huijareita riittänyt. Olisin varmaan tonnin köyhempi jos olisin kaikkiin mennyt =) Ensimmäisestä kerrasta on kyllä se hyvä puoli, että sen jälkeen oppii aika hyvin.

Poissa Irodorareta

• Veteraani
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #3 : 14.04.08 - klo:15:29 »
Mä olen wicca. Jeesukseen uskoin joskus, mutta se vaan jotenkin meni ohi. (o_O) Löysin wiccan noin vuosi sitten. Täydellinen uskonto minulle.
Uskonnontunnit menevät "puupupuja" tms. piirrellessä. :D

Poissa Frostbitten

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #4 : 14.04.08 - klo:15:55 »
Mä olen wicca.
Nyt kuuluu taas tämä minun perinteinen kysymys: Mikä se on? :D
Valitan mutta en jaksa etsiä googlesta

Poissa Irodorareta

• Veteraani
« Vastaus #5 : 14.04.08 - klo:15:57 »
Mä olen wicca.
Uuspakanallinen luonnonuskonto. :D
www.wicca.fi Tuolta löytyypi tietoa enemmänkin.

Poissa Frostbitten

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #6 : 14.04.08 - klo:15:58 »
Mä olen wicca.
Selvä ::)

Poissa Danatsu

• Veteraani
« Vastaus #7 : 14.04.08 - klo:15:59 »
Mä olen wicca.
ei kai se niin uutta oo.

Uskonnois ei oo oikeestaa mitää pahaa, saa jopa ajan kulumaan rippileirillä pistämällä kiperiä kysymyksiä papille. Tulevaisuudessa tuun eroomaan kirkosta.

Poissa Eifersucht

• Veteraani
  • 0_o
« Vastaus #8 : 14.04.08 - klo:17:14 »
Mä olen wicca.
ei kai se niin uutta oo.

Uskonnois ei oo oikeestaa mitää pahaa, saa jopa ajan kulumaan rippileirillä pistämällä kiperiä kysymyksiä papille. Tulevaisuudessa tuun eroomaan kirkosta.
Väittäsin katolisen kirkon "valistuksia" suurimpana tekijänä HIV-tartojen ehkäysyyn afrikassa.
Ei siinä mitään pahaa joo. +uskonnot estää rationaalisemman maailman kehittymistä.
It's over 7

Poissa Nebeli

• Konkari
« Vastaus #9 : 14.04.08 - klo:17:39 »
Mikä se suomen perususkonto nyt sitte olikaa.. Varmaa eron kirkosta isompana. Ku en oo todellakaa mikää uskonnollinen ku koko ajan puhun kaikkee pas*aa noista Jeesus jutuista :P

Poissa DBB

• Veteraani
« Vastaus #10 : 14.04.08 - klo:18:04 »
En ole ikinä ollut himouskovainen ja tuskin tulen olemaankaan. Mutta nyt rippikoulun aikana voi ainakin esittää uskovansa, kunhan siitä selviää kunnialla. Sukulaisistani ainakin yksi perhe on uskovainen ja sitä kautta meillekin tyrkytetään.. kaikennäköistä.  :)

Poissa Spring

• Fossiili
  • bullet for my valentine. paras bändi.
« Vastaus #11 : 14.04.08 - klo:18:06 »
No suomihan kuuluu luterilaisevankeliseen protestanttiseen kirkkokuntaan, itse en ukso jumalaan tai mihinkään muuhun ihmistä ihmeellisempään(paitsi tietty jos se ihmistä ihmeellisempi on jotain ulkoavaruudesta), olen seurakunta aktiivinen eli olen menossa isoseksi ja pidän kirkolle kerhoa mutta molempia täsyin omanetuni nimissä (isosena olo on hasukaa ja vielä hauskempaa on että kerhonohjaajat pääsee riikaan :P). uskonnoista on turha ruveta väittelemään, kaikki uskotaan mihin halutaan. mielestäni ihmiskunta ei olisi tässä ellei olisi uskontoa, ihmisillä on tapana olla heikkoja elleivät he usko että tällä kaikella kärsimyksellä on tarkoitus ja kun läheinen kuolee hän ei lopeta taivalta vaan jatkaa eteenpäin paremmassa paikassa. samoin uskontoa on turha väittää tieteen etenemisen esteeksi sillä uskonto kertoo miksi ja tiede miten, ne eivät ole ristiriidassa keskenään sillä raamattu on kirjoitettu omanaikansa sivistymättömille ihmisille yksinkertaistettuna, esim seitsämän luomis päivää voi ollla seitsemän miljoonaa luomis vuotta mutta ei sen ajan ihmiset tienneet vosista tai miljoonista. en myöskään ajatellut erota kirkosta sillä verorahani menee mielestäni hyvään tarkoitukseen sillä kirkon nuorisotyö on jotain niin mahtavaa. kiitos ;)
Fighters never quit, quitters never fight.

Poissa Danatsu

• Veteraani
« Vastaus #12 : 14.04.08 - klo:18:06 »
En ole ikinä ollut himouskovainen ja tuskin tulen olemaankaan. Mutta nyt rippikoulun aikana voi ainakin esittää uskovansa, kunhan siitä selviää kunnialla. Sukulaisistani ainakin yksi perhe on uskovainen ja sitä kautta meillekin tyrkytetään.. kaikennäköistä.  :)
Veljen tyttöystävä on uskovaasesta perheestä, ja se likka uskoo ittekki niihi juttuuhi, jännä yhdistelmä ku veli vissii ei usko  :D No ne on muutenki tosi erilaaset ihmiset et aina naureskellaa ja ihmetellää mite ne oikee voi elää saman katon alla. Se likkaki on tehny jo aika paljo sellaasta mistä sen perhees ei tykätä, ku se asuu veljen kaa yhes ilman et ne on ees kihloos yms.. Mut hyvii tyyppei neki silti on vaikka uskooki asioohin

Poissa Spring

• Fossiili
  • bullet for my valentine. paras bändi.
« Vastaus #13 : 14.04.08 - klo:18:10 »
Veljen tyttöystävä on uskovaasesta perheestä, ja se likka uskoo ittekki niihi juttuuhi, jännä yhdistelmä ku veli vissii ei usko  :D No ne on muutenki tosi erilaaset ihmiset et aina naureskellaa ja ihmetellää mite ne oikee voi elää saman katon alla. Se likkaki on tehny jo aika paljo sellaasta mistä sen perhees ei tykätä, ku se asuu veljen kaa yhes ilman et ne on ees kihloos yms.. Mut hyvii tyyppei neki silti on vaikka uskooki asioohin

totta, ei uskominen tee ihmisestä yhtään pahempaa. yleensä uskonnolliset ihmiset on paljon positiivisempaa ja pirteempää seuraa :)
Fighters never quit, quitters never fight.

Poissa Danatsu

• Veteraani
« Vastaus #14 : 14.04.08 - klo:18:29 »
Veljen tyttöystävä on uskovaasesta perheestä, ja se likka uskoo ittekki niihi juttuuhi, jännä yhdistelmä ku veli vissii ei usko  :D No ne on muutenki tosi erilaaset ihmiset et aina naureskellaa ja ihmetellää mite ne oikee voi elää saman katon alla. Se likkaki on tehny jo aika paljo sellaasta mistä sen perhees ei tykätä, ku se asuu veljen kaa yhes ilman et ne on ees kihloos yms.. Mut hyvii tyyppei neki silti on vaikka uskooki asioohin

totta, ei uskominen tee ihmisestä yhtään pahempaa. yleensä uskonnolliset ihmiset on paljon positiivisempaa ja pirteempää seuraa :)
Ei sitä ikinä tiiä, must ne on tavallisii ihmisii, niit on positiivisii ja negatiivisii....