No suomihan kuuluu luterilaisevankeliseen protestanttiseen kirkkokuntaan, itse en ukso jumalaan tai mihinkään muuhun ihmistä ihmeellisempään(paitsi tietty jos se ihmistä ihmeellisempi on jotain ulkoavaruudesta), olen seurakunta aktiivinen eli olen menossa isoseksi ja pidän kirkolle kerhoa mutta molempia täsyin omanetuni nimissä (isosena olo on hasukaa ja vielä hauskempaa on että kerhonohjaajat pääsee riikaan

). uskonnoista on turha ruveta väittelemään, kaikki uskotaan mihin halutaan. mielestäni ihmiskunta ei olisi tässä ellei olisi uskontoa, ihmisillä on tapana olla heikkoja elleivät he usko että tällä kaikella kärsimyksellä on tarkoitus ja kun läheinen kuolee hän ei lopeta taivalta vaan jatkaa eteenpäin paremmassa paikassa. samoin uskontoa on turha väittää tieteen etenemisen esteeksi sillä uskonto kertoo miksi ja tiede miten, ne eivät ole ristiriidassa keskenään sillä raamattu on kirjoitettu omanaikansa sivistymättömille ihmisille yksinkertaistettuna, esim seitsämän luomis päivää voi ollla seitsemän miljoonaa luomis vuotta mutta ei sen ajan ihmiset tienneet vosista tai miljoonista. en myöskään ajatellut erota kirkosta sillä verorahani menee mielestäni hyvään tarkoitukseen sillä kirkon nuorisotyö on jotain niin mahtavaa. kiitos