Rammstein Made in Germany Rammstein Mein Land Rammstein Liebe Ist Für Alle Da Rammstein Liebe Ist Für Alle Da
Rammstein CDON.COM:issa

Äänestys

Kumpi on/oli oma valintasi?

Lukio
43 (58.9%)
Ammattikoulu
24 (32.9%)
Peruskouluun se koulunkäynti loppu...
6 (8.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 62

Kirjoittaja Aihe: Lukio vai ammattikoulu?  (Luettu 16974 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa piipu

• Konkari
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Lukio vai ammattikoulu?
« Vastaus #390 : 21.04.10 - klo:16:06 »
Mä olen nyt tämän viimeisen jakson lukiossa. Ihan hanurista suoraan sanottuna. Kurssivalikoima tällä jaksolle oli niin suppea että oli pakko ottaa vaan jotain.
Mutta saan lukiokursseista amikseen hyväksilukuja ja sitten jos kaikki menee hyvin, saan hoitsun paperit kouraan vihdoin ja viimein 4.6 :)

Poissa Spring

• Fossiili
  • Sukupuoli: Mies
  • bullet for my valentine. paras bändi.
« Vastaus #391 : 21.04.10 - klo:20:40 »
Mä olen nyt tämän viimeisen jakson lukiossa. Ihan hanurista suoraan sanottuna. Kurssivalikoima tällä jaksolle oli niin suppea että oli pakko ottaa vaan jotain.
Mutta saan lukiokursseista amikseen hyväksilukuja ja sitten jos kaikki menee hyvin, saan hoitsun paperit kouraan vihdoin ja viimein 4.6 :)
Noni! juu oon kuulu et kaksois tutkinto on vähä kyseenalaine. Mut onnittelut etukäteen valmistautumisesta :)
Fighters never quit, quitters never fight.

Poissa Tomba

• Veteraani
« Vastaus #392 : 21.04.10 - klo:20:56 »
Itelle tuli just kutsu pääsykokeisiin, saas nähdä miten menee....

Poissa piipu

• Konkari
« Vastaus #393 : 12.05.10 - klo:10:29 »
Eilen olin pääsykokeissa taas amikseen. Katsotaan pääsenkö. :)

Ja tänään tilasin valmistujaisiin semmosen lakin (joka on muuten hoitsulla ihan hirveen ruma).
Aika harvat niitä kai ostaa, mutta mä halusin :D

Poissa Spring

• Fossiili
  • bullet for my valentine. paras bändi.
« Vastaus #394 : 27.05.10 - klo:12:24 »
Se on lukion toka vuos kolmea koetta vaille ohi :) sinänsä aika mahtava fiilis, kokeet mennyt tosi hvyin tähän asti :)
Fighters never quit, quitters never fight.

Poissa DBB

• Veteraani
« Vastaus #395 : 24.11.10 - klo:17:18 »
Ei sa**ana ku meni pitkänmatikan seiska kurssin koe perseelleen. derivoiminen on perseestä. vois vaikka vaihtaa lyhyeeseen.

(Pakko lainata) Sama täällä, vaikka tuskin vaihdan lyhyeen. Kurssin loppupuolella tuntui vielä, että mähän osaan jotain, mutta kokeessa ne ajatukset hävisivät sitten melko hätäseen. Jospa saisin sen kuuspuolen, ei tarttis uusia. Toinen kutonen putkeen ei olis kiva juttu.  :-\ Mutta tämähän ei tarkoita sitä etteikö lukio olisi parempi paikka kuin amis, joten kaikki ysiluokkaa kahlaavat ihmiset - lukio on varma valinta!  ;D

Poissa Satiainen

• Täysjäsen
  • **
« Vastaus #396 : 24.11.10 - klo:20:54 »
kauppikseen lähin, tosin kesken mun opiskeluajan siitä tuli ammattioppilaitos :/

Hyi hitto jos oisin lukion käyny ensin, niin en ois nyt töissä juuri siellä missä haluankin ja tekemässä sitä mitä haluan. Amis mahdollisti ammattiin valmistumisen ja työharjotteluiden myötä työkokemuksen saannin. Oon nykyään ollu siis 8kk vakituisessa työssä paikassa, jossa kävin työssäoppimisen viis vuotta sitten kauppisvuosinani :D

sillon ku hain opiskelemaan en tienny mitä haluan, tiesin vaan että tahon Ouluun. Lähdin opiskelemaan matkailuvirkailijaksi, vaikkei se juuri kiinnostanu. Mutta opiskeluaikana ja työharjotteluissa tajusin että tätä mää tahon tehä. En oo kyllä katunu päivääkään :)

Lukio on musta muutenki ihan yhtä tyhjän kanssa :D
20.2.2010 Tukholma
22.2.2010 Helsinki
20.6.2010 Seinäjoki
4.12.2011 Düsseldorf
15.2.2012 Helsinki

Poissa Herz

• Veteraani
  • 3
« Vastaus #397 : 24.11.10 - klo:21:18 »
Riippuu tietysti vähän. Jos tietää jo ammattinsa, voi amis olla ihan hyvä vaihtoehto, mutta jos tuleva ammatti vaatii enemmän opintoja/ei tiedä mitä lähtisi opiskelemaan, on lukio oikea vaihtoehto. Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa, itse pidän tietysti enemmän lukiosta. Amiksessa mulle ei ois muita linjoja ollut kuin joku musalinja.

Joo ja lukiosta puheen ollen, huomenna matikan koe. Aiheena tilasto- ja todennäköisyyslaskentaa. Easya settiä.