Aika vaikeaa määritellä... omasta mielestäni hyvä musiikki voi olla mitä tahansa. Se voi olla vaikka technoa, rockia tai sitten vaikka countrya. Kaikki riippuu siitä, toimiiko biisin melodiat yhdessä, onko kappale sävelletty hyvin yms. yms. Olis myös kiva, et bändi ois tehny kappaleet, eikä joku tuottaja yms.
Kokeellinen musiikki on mielestäni parasta. Siinä on sopivasti vaihtelua eikä se rajoitu tiettyyn musiikkialueeseen vaa siinä voi olla monia eri musiikkilajeja (miks mää tällee kirjotan, ihanku ette tietäis

). Omalta osalta kokeellisessa musiikissa iskee parhaiten SOAD.
Myös laulajan ääni on tärkeä. Ainakin minulla laulajan äänen täytyy olla monipuolinen, että hän pystyy tulkitsemaan erilaisia kappaleita, kuten herkkiä, nopeita ja sit täyttä "mättöä" olevia kappaleita.
Sanoituksilla ei nyt ole oikein merkitystä, tietysti täytyy niistä joku tolkku saada ja hienot sanoitukset kappaleessa on tietysti aina plussaa. Rammstein on oiva esimerkki, miten sanoitukset sopivat biiseihin.
Itse tykkään musiikista, jota kuunnellessa unohtaa arjen ja sen murheet. Ja jos olen esim. surullinen, niin yleensä kuuntelen jotain herkkiä kappaleita tai heviballadeja ja jos taas oon täynnä raivoa, vihaa tai muuten vain energiaa, niin silloin kuuntelen yleensä täydeltä lastilta "mättöbiisejä" (Slipknot, Cannibal Corpse).
Tos oli jotai "perusteluja", oon aika huono selittää kaikkee ja täs oli varmaan jotain sellasia asioita, jota muut on maininnu.