Rammstein Made in Germany Rammstein Mein Land Rammstein Liebe Ist Für Alle Da Rammstein Liebe Ist Für Alle Da
Rammstein CDON.COM:issa

Äänestys

Kumpi on/oli oma valintasi?

Lukio
43 (58.9%)
Ammattikoulu
24 (32.9%)
Peruskouluun se koulunkäynti loppu...
6 (8.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 62

Kirjoittaja Aihe: Lukio vai ammattikoulu?  (Luettu 18469 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa stein_less

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
  • Sukupuoli: Mies
Lukio vai ammattikoulu?
« : 15.03.07 - klo:14:31 »
Eli katotaas minkälainen haarukka saadaan aikaiseksi.  :)

Mie lopetan peruskoulun tänä keväänä ja suuntaan lukioon. Joskus seiskalla olin vielä amikseen menossa, mutta mieli on nähtävästi kahdessa vuodessa muuttunu. Hakemus on jo matkalla, kurssivalinnat pitäis palauttaa tämän kuun loppuun mennessä. Paperin täyttämistä en oo vielä edes alottanu, koska en yksinkertasesti TIEDÄ mitä sinne otan. A-ruotti - B-ruotti, pitkä matikka - lyhyt matikka... Liikaa valintoja.  :-\
"Always keep your friends close. But keep your enemies closer."

-Deep Throat

Stern

• Vieras
Vs: Lukio vai ammattikoulu?
« Vastaus #1 : 15.03.07 - klo:18:39 »
Täällä lukiossahan minä sinnittelen. Kummasti kesälomaa kaipailen  :( Ei pahemmin jaksais opiskella. Itekkin olin menossa ammattikouluun, mutta tänne lukioon lopulta ajauduin. Aluksi olin menossa ammattikouluun, mutta kun minulle selvisi mikä on se minun unelma-ammatti, niin sitten tulin lukioon, sillä ilman lukiokoulutusta on turha haaveilla kyseisestä ammatista. Monet kyllä hakevat lukioon sen tähden, että saavat lisää aikaa miettiä mitä he elämässään haluavat tehdä.

Lainaus
Liikaa valintoja.
Niin. Ja kun pitäisi saada niitä kursseja kasaan, eikä huvittaisi ottaa sellaisten aineiden kursseja, jotka ei kiinnosta. Kyllä minä otan kaikkia kursseja mitkä ovat hyödyllisiä sitä tulevaa ammattia varten, mutta kun se ei valitettavasti riitä.  :( Itse just suoritin kurssivalinnat. Huh, ohi on jälleen kerran  ;)

Stein_less, onko sulla sitten yhtään mielessä, että mikä ammatti sua kiinnostaa?

Poissa stein_less

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #2 : 15.03.07 - klo:20:24 »
Stein_less, onko sulla sitten yhtään mielessä, että mikä ammatti sua kiinnostaa?
Ei ole oikeen minkäänlaista käsitystä. Mie oon just yks niistä, jotka hakee lukiosta sitä miettimisaikaa.

Vaikeinta tässä kurssien valinnassa on se, että pitäis saada kaikki sopimaan 75 kurssiin. Ei taho sitten kirveelläkään onnistua. Ei kuitenkaan jaksais ylimääräsiä kursseja ottaa ja olla joka päivä aamuseittemästä neljään koulus ku kaikki muut on jo lähteny.

-Deep Throat

Stern

• Vieras
« Vastaus #3 : 16.03.07 - klo:11:36 »
Minä inhoan kanssa pitkiä päiviä! >:(
Lainaus
Vaikeinta tässä kurssien valinnassa on se, että pitäis saada kaikki sopimaan 75 kurssiin.
Sulla on sitten aivan päinvastainen ongelma. Itsellänikin kyllä suunnitelmien mukaan on menossa ylin 75 kurssin, muttei paljoa.

Stein_less, mistä oppiaineista olet eniten kiinnostunut?

Poissa stein_less

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #4 : 16.03.07 - klo:16:32 »
Saksa ja enkku lähinnä kiinnostaa. Ku oon tässä miettiny että ottasin maksimimäärän saksaa, nii siitä tulis jo 9 syventävää kurssia. Sitten ku äikästä ja enkusta joutuu ainakin syventiä myös ottaan, niin äkkiä ylittyy se minimi 10 kurssia.

Ruottin kanssa on kiinnostus nollassa, mutta opo suositteli jatkaan A-ruottia lukiossa. Onko siinä edes mitään ideaa, jos ei aio ruottia kirjoittaa??

Matikassa taas putosin lopullisesti kärryiltä ysin alussa ja numerot on pudonnu n. kahdella. Sitten sanotaan, että pitkästä matikasta on paljon hyötyä tulevaisuudessa. Että pitäskö seki sitte ottaa?  :-\

-Deep Throat

Stern

• Vieras
« Vastaus #5 : 16.03.07 - klo:19:50 »
Lainaus
Matikassa taas putosin lopullisesti kärryiltä ysin alussa ja numerot on pudonnu n. kahdella. Sitten sanotaan, että pitkästä matikasta on paljon hyötyä tulevaisuudessa. Että pitäskö seki sitte ottaa?
Minä olen nyt tässä jaksossa pudonnut matikan kärryistä. Ei ole läksyjä tullut tehtyä ja muutenkin vähän huonosti seurannut tunnilla. Ennen meni matikka ihan hyvin. Itselläni on lyhyt matikka. En minä matikalla mitään tee tulevaisuudessani, jos nyt pääsen siihen ammattiin mihin haluan. Enkä matikkaa kirjoita. Ajattelin sen ruotsin kirjoittaa.  ;) Katsotaan vaan, että mitähän siitä tulee.  ::) Sinun kannattaa puhua OPOn kanssa asiasta. Mutta jos sinua(kin) kiinnostaa jokin ammatti kielien parissa, niin tuskin kannattaa pitkää matikkaa ottaa.

Poissa Seemann

• Veteraani
  • Art Is Resistance
« Vastaus #6 : 17.03.07 - klo:10:51 »
Käyn ammattikoulua vai tai täyttyykö sanoa amis vaikka mä inhoon koko sanaa :) Olen teollisella pintakäsittely puolella toista vuotta jo. Meidän puolella ei oo paljoo opiskelijoita meidän luokalla on vain 7 opiskelijaa kun taas rakennus maalaus puolella 15 opiskelijaa.
"Joskus yksinäisyys tuo minusta luovuuden esiin - otan toisen lasin viiniä ja minusta tuntuu jopa vieläkin kurjemmalta. Taidetta ei synny ilman tuskaa, taiteen taso siis vastaa tuskan määrää."

Till Lindemann

Poissa Nahkarusina

• Tulokas
« Vastaus #7 : 17.03.07 - klo:11:37 »
Amiksen Puuala ftw  :P
Sex is a battle - Love is war

Eifersucht

• Vieras
« Vastaus #8 : 18.03.07 - klo:20:12 »
Lukioon syksyllä, muuten kaikki vielä auki.

betrunken

• Vieras
« Vastaus #9 : 23.03.07 - klo:12:37 »
minulla taas ei ole kumpikaan vaan aikuiskoulutus :) ajoneuvoasentajaksi pyrin tässä vuoden sisällä ::) että mulla ei ollut toi koulun käynti helppoa(huomaatte varmaan näistä kirjoitus virheistä)toivottavasti ettei menetä hermoja kanssani ;)(että taas tuo kirjoittaa väärin)

Poissa stein_less

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #10 : 23.03.07 - klo:15:09 »
minulla taas ei ole kumpikaan vaan aikuiskoulutus :) ajoneuvoasentajaksi pyrin tässä vuoden sisällä ::) että mulla ei ollut toi koulun käynti helppoa(huomaatte varmaan näistä kirjoitus virheistä)toivottavasti ettei menetä hermoja kanssani ;)(että taas tuo kirjoittaa väärin)

Ei huolta. Et ole edes pahimmasta päästä.  :D

-Deep Throat

betrunken

• Vieras
« Vastaus #11 : 23.03.07 - klo:15:13 »
Lainaus
Ei huolta. Et ole edes pahimmasta päästä.
kiva kuulla että ymmärätte :D

Poissa Jebaa

• Konkari
« Vastaus #12 : 23.03.07 - klo:19:39 »
Ammattikouluun sähköpuolelle :)
Huom! Kirjoitukseni saattaa sisältää lapsilta kiellettyä ja yleisesti haitallista ja paheksuttavaa materiaalia.

Stern

• Vieras
« Vastaus #13 : 23.03.07 - klo:20:08 »
Lainaus
huomaatte varmaan näistä kirjoitus virheistä
Kuka nyt niistä kirjoitusvirheistä välittää?! (Toivottavasti ei, sillä minäkään en mikään suomenkielen taituri ole..) En minä ainakaan välitä! Kirjoita vaan aivan vapaasti!  ;)

Poissa noora

• Konkari
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #14 : 05.04.07 - klo:18:02 »
Minäkin lukiossa, toisella luokalla. Valitsin lukion juuri tuon Strenin mainitseman syyn takia. Lisää aikaa miettiä, mitä haluaa jatkossa tehdä. Noh, eipä ole kyllä vieläkään selvinnyt:D Mikäs ammatti sua Stern kiinnostaa?
Luojan kiitos koeviikko loppui tänään. Loma!