Rammstein Made in Germany Rammstein Mein Land Rammstein Liebe Ist Für Alle Da Rammstein Liebe Ist Für Alle Da
Rammstein CDON.COM:issa

Äänestys

Kumpi on/oli oma valintasi?

Lukio
43 (58.9%)
Ammattikoulu
24 (32.9%)
Peruskouluun se koulunkäynti loppu...
6 (8.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 62

Kirjoittaja Aihe: Lukio vai ammattikoulu?  (Luettu 18469 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Micki Maus

• Veteraani
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Lukio vai ammattikoulu?
« Vastaus #375 : 30.09.09 - klo:18:19 »
Amiksen turvallisuusalaan oon tyytyväinen. Saadaan hyvä voimankäytön koulutus, kaikki mahdolliset tulityö ja ensiapukortit yms... Ens kesänä festareille sitte ku on vartijakortti, ja sit järkkärikortti, palkka on päivässä 100 euroa. Eikä me ihan tyhmiä olla, opiskellaan lakia, psykologiaa, kriminologiaa... Sekä paljon mielenkiintoisia kursseja, kuten uhkatilanteiden hallinta, ja voimankäytössä opetellaan lyömään, potkimaan, suojautumaan vaikka toisella ois ase, käskyttämistä opitaan, aseiden käyttöä... Ihan mahtava ala. Miinuspuolena on se että pitää olla nuhteeton, eli ei saa enää hölmöillä (tosin oon hölmöilly, mut ei oo saatu kiinni) ja koulu on hyvin armeijatyylistä  :P
Anata ga daikirai desu, zutto shitteruto amottemashita?

Poissa piipu

• Konkari
« Vastaus #376 : 26.10.09 - klo:20:34 »
No mä olen amiksessa.
Menin alunperin lukioon ja sitten tajusin ettei se oo mun juttu ja en saa siitä mitään irti ja tajusin sen että jos jatkan siellä niin en oo pääsemässä töihin vielä pitkään aikaaan :D
Ja sitten pääsinkin sopivasti amikseen ja oon ollu enemmän kuin tyytyväinen.

Poissa Herz

• Veteraani
  • Sukupuoli: Mies
  • 3x^721
« Vastaus #377 : 26.10.09 - klo:21:49 »
Nyyh, mul on huomen 10 tuntii kouluu. :'( Ja kaikki aineet on ihan tyhmii, paitti musa.

Poissa Danatsu

• Veteraani
« Vastaus #378 : 04.11.09 - klo:16:12 »
Amiksen turvallisuusalaan oon tyytyväinen. Saadaan hyvä voimankäytön koulutus, kaikki mahdolliset tulityö ja ensiapukortit yms... Ens kesänä festareille sitte ku on vartijakortti, ja sit järkkärikortti, palkka on päivässä 100 euroa. Eikä me ihan tyhmiä olla, opiskellaan lakia, psykologiaa, kriminologiaa... Sekä paljon mielenkiintoisia kursseja, kuten uhkatilanteiden hallinta, ja voimankäytössä opetellaan lyömään, potkimaan, suojautumaan vaikka toisella ois ase, käskyttämistä opitaan, aseiden käyttöä... Ihan mahtava ala. Miinuspuolena on se että pitää olla nuhteeton, eli ei saa enää hölmöillä (tosin oon hölmöilly, mut ei oo saatu kiinni) ja koulu on hyvin armeijatyylistä  :P
Alkas kiinnostaa, tosin nytte kiinnostaa mikä tahansa kunhan ei oo lukio. Tuskin tää mikää hankala juttu olis, jos oppisin siihen että kokeisiin vois alata lukee ennemminki muutaku edeltävänä iltana, ja lukia vaikka kirjasta kappaleita pitkin kurssia, mutta ei vaa huvita. Nykki täs koeviikko meneillää... Ja kun ainut syy miks mä lukios oon on näemmä että "Eipähän myöhemmin ärsytä/kaduta ku en menny." Jo jonki aikaa olisin onnelline jos olisin vaa johonaki kaupas vaikka kassalla myymäs :s . Taidan olla eksyksissä hahah...

Poissa piipu

• Konkari
« Vastaus #379 : 04.11.09 - klo:16:58 »
Danatsu, musta tuntu ihan samalta ku olin lukiossa.
Mutta sitten vaihdoin onneksi amikseen.

Poissa Herz

• Veteraani
  • 3x^721
« Vastaus #380 : 04.11.09 - klo:17:23 »
Höh. Kohta on taas koeviikko. Ei jaksaisi lukea.

Poissa Danatsu

• Veteraani
« Vastaus #381 : 05.11.09 - klo:14:59 »
Jeps, mutta kattoo nytte, turha sitä ainakaan kesken vuoden on lopettaa, mitä sitten teen, lojun kotona? Ja oon nii laiska että en kyllä ylitte 8km lähde polkemaan jos jostain saisin "töitä" : D. Ja tosiaan, on aika miettiä että minne sitä sitten haluaa jos ei lukio oo "mun juttu".

Poissa stein_less

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #382 : 10.11.09 - klo:21:04 »
Mullahan lähtee lukion viimeinen jakso käyntiin tuota pikaa. Seuraava etappi opinnoissa mahdollisesti laki- tai ravitsemustieteellinen. Mutta aikahan se näyttää eikä mikään muu.
"Always keep your friends close. But keep your enemies closer."

-Deep Throat

Poissa Sarumi

• Konkari
« Vastaus #383 : 23.11.09 - klo:14:31 »
Jeps, mutta kattoo nytte, turha sitä ainakaan kesken vuoden on lopettaa, mitä sitten teen, lojun kotona? Ja oon nii laiska että en kyllä ylitte 8km lähde polkemaan jos jostain saisin "töitä" : D. Ja tosiaan, on aika miettiä että minne sitä sitten haluaa jos ei lukio oo "mun juttu".

Lukion olen kanssa käynyt, ja en todellakaan tehnyt siellä mitään. Ei voinut vähempää kiinostaa lukea kokeisiin tai tehdä mitään tehtäviä. Neljässä vuodessa kävin... En lukenut edes ylioppilas kokeisiin, joista kirjoitin, äikän, ruotsin, englannin ja psykologian. Äikän kirjoitusten ekassa osassa rehtori soitti mulle aamulla, että en kai ole unohtanut kirjoituksia, kun mua ei näkynyt. :D Tuli hieman kiire lähteä kouluun, joka oli yli 20 kilometrin päässä. No, pääsin kaikista kirjoituksista sentään ekalla läpi, myös ruotsista! ;D Lukion jälkeen menin ammattikouluun, laboranttilinjalle, joka sekin takkuaa motivaation puutteesta. Aika paljon tullut lintsattua tunneilta ja työselostukset jääneet tekemättä. Myös laskut takkuuaa pahemman kerran, kun en osaa yhtään laskea... Luulen, että tämäkin koulu menee neljään vuoteen... ::) Ärsyttää, kun muut luokkalaiset ovat kauheita hikkejä ja itse olen tällanen. Enkä voi sille mitään, ettei tuo koulunkäynti vaan kiinosta, en vaan jaksa! Helppo sitä on sanoa, että "koitas nyt ryhdistäytyä", mutta kun ei vaan kiinosta.

Poissa DBB

• Veteraani
« Vastaus #384 : 23.11.09 - klo:17:08 »
Enpä ole itsekään paljoa läksyjä lukenut.. huomenna se toinen koeviikko sitten alkaa.  ::) Saas nähdä miten menee. Matikassa saa olla kuitenkin taulukkokirja mukana, siinä on kaavoja ja muuta mukavaa. Pientä helpotusta sentään.

Poissa Herz

• Veteraani
  • 3x^721
« Vastaus #385 : 23.11.09 - klo:17:11 »
Ainiin, koeviikko. Moneltakohan eka koe on? Ei mitään tietoa.  ::)

Poissa Tilli

• Veteraani
    • Facebook
« Vastaus #386 : 23.11.09 - klo:18:13 »
Toivon todella et sais amiksen suoritettua kolmes vuodes. Nyt on viimeinen vuosi menossa. Pitäs tehdä korvaus tehtäviä atk:sta, englannista, ruotsin kurssi pitäs käydä kokonaan, tulityö- ja työturvallisuuskortti suorittaa, työharjotteluun pitäs mennä ja samalla tehdä näyttötyö. Pitäs ottaa selvää et onko mul muita kursseja hylsynä. ::)

Poissa Sarumi

• Konkari
« Vastaus #387 : 25.11.09 - klo:13:08 »
^^kuulostaa samantyyliseltä tilanteelta kun mitä mulla on... ;D

Vikaa vuotta amiksessa painelen ja hylsyjä on, yksi näyttö rästissä, muutamasta kurssista pitäisi poissaolot korvata, työselostukset tekemättä parista kurssista... Jaja... ;D

Poissa troopper

• Konkari
« Vastaus #388 : 26.11.09 - klo:20:10 »
Hah. :D Mulla kaikki tehtynä(taitaa olla ihan normaalia, kun eka vuosi vasta? Eiköhän ne numerot ala ajan kanssa putoilemaan), vaikkakin näyttö meni vituilleen. Nyt sitä vaan jakson loppuun tylsistytään 4-8h/päivä, kun ei ole mitään tekemistä.
Sometimes I hate myself for what I've done

Poissa Spring

• Fossiili
  • bullet for my valentine. paras bändi.
« Vastaus #389 : 30.11.09 - klo:10:37 »
Ei sa**ana ku meni pitkänmatikan seiska kurssin koe perseelleen. derivoiminen on perseestä. vois vaikka vaihtaa lyhyeeseen.
Fighters never quit, quitters never fight.