Rammstein Made in Germany Rammstein Mein Land Rammstein Liebe Ist Für Alle Da Rammstein Liebe Ist Für Alle Da
Rammstein CDON.COM:issa

Kirjoittaja Aihe: Saksa ja saksan opiskelua  (Luettu 9870 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska

• Täysjäsen
  • **
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Saksa ja saksan opiskelua
« Vastaus #180 : 27.09.09 - klo:21:47 »
Huomenna on sitten se saksan yo-koe. Luettu on heinäkuusta asti ja tavoitteena M.

Noniin, tsempit siihen suuntaan! Itsellä lyhyen saksan yo-koe onkin sitten keväällä. Tavote varmaan siinä M:n tienoilla myös.
aye aye, captain!

Poissa stein_less

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #181 : 28.09.09 - klo:18:29 »
Kylläpä siellä M:n edestä tuli tuskailtua toivottavasti. Ekana kyllä lähdin, mutta se ei ole uutinen.
"Always keep your friends close. But keep your enemies closer."

-Deep Throat

Poissa amalia3

• Veteraani
  • Sukupuoli: Nainen
  • minun rammstein logo tatskani
« Vastaus #182 : 28.09.09 - klo:19:25 »
Mä kans lähdin jatkamaan saksankielen opiskeluja jo toista lukuvuotta. Saksan alkeet luin koulussa ollessa. Onpahan vaihtelua navettahommista.
Meitä on nyt ryhmässä 12. Viime vuonna oli 8.
Kirja Fahrplan, kohta vaihtuu kirjat, ollaan jo viimesiä kappaleita lukemassa siitä.
Lähinnä matkailu sanastoa. Mä istun luokan perällä vanhan miehen vieressä..ja kivaa on ollu yhdessä....Niin kyllä me opiskellaan!!!!

So ist das Leben! Das ist wohl alles für heute...

Poissa kiiv1

• Täysjäsen
  • **
« Vastaus #183 : 06.12.09 - klo:20:55 »
mikä sanajärjestys saksassa toimii? kun Gott weiß ich will kein Engel sein:sanat suomensin yksikerrallaan niin tuli jotenkin outo sanajärjestys. ja suomennoksessa sanotaan että "jumala tietää etten tahdo enkeliksi" lähinnä toi kein sana kun sain käsityksen että se on monikko? tai sit en vaa tajua.

Poissa piipu

• Konkari
« Vastaus #184 : 06.12.09 - klo:21:08 »
mikä sanajärjestys saksassa toimii? kun Gott weiß ich will kein Engel sein:sanat suomensin yksikerrallaan niin tuli jotenkin outo sanajärjestys. ja suomennoksessa sanotaan että "jumala tietää etten tahdo enkeliksi" lähinnä toi kein sana kun sain käsityksen että se on monikko? tai sit en vaa tajua.

keine on monikko, kein yksikkö.
Ja sitten se vähäsen määräytyy tosta substantiivista (tässä tilanteessa Engel) että tuleeko siihen keine/kein.

Poissa kiiv1

• Täysjäsen
  • **
« Vastaus #185 : 06.12.09 - klo:22:11 »
eli siis toi on oikein suomennettu?

Poissa DBB

• Veteraani
« Vastaus #186 : 06.12.09 - klo:22:25 »
tai "jumala tietää etten tahdo olla enkeli", onko siinä nyt niin suurta eroa? Kai se sinänsä on ihan oikein.

Poissa kiiv1

• Täysjäsen
  • **
« Vastaus #187 : 07.12.09 - klo:07:08 »
jaa kun sanakirjalla suomensin niin sain että kukaan ei tahdo enkeliksi. En vaan osaa....tack tästä.

Poissa DBB

• Veteraani
« Vastaus #188 : 07.12.09 - klo:15:19 »
Jos jokaisen sanan kääntäisi erikseen, niin tulisi: "Jumala tietää minä halua en enkeli olla"  :D Ota nyt siitä sitten tolkkua. Ja itsehän en saksaa lue.

Poissa Humalanpohja

• Tulokas
« Vastaus #189 : 07.12.09 - klo:15:27 »
Keine muotoa käytetään jos substantiivi on feminiini-sukuinen tai monikossa. Ja kein-muotoa der das sukuisilla.
2vuos itsellä menossa kansalaisopistossa, kirjana Einverstanden. Ois pitäny jo aiemmin mennä opiskelemaan kun 4:nä edellisenä kesänä tullu käytyä Saksassa.

Poissa Frostbitten

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #190 : 07.12.09 - klo:18:04 »
Pännii nyt koko saksa kun saan varmaan hylsyn tuosta 4. kurssin kokeesta. Torstaina tulee takaisin enkä kyllä sitä nelosta enempää varmaan osaa odottaa siitä. Kun olin siinä koetilanteessa saanu sen paperin käteen mietin vaan että itkeäkö vaiko tehdä tätä koetta vaiko viillellä ranteet auki siihen paperin kulmaan, blaah...

Poissa amalia3

• Veteraani
  • minun rammstein logo tatskani
« Vastaus #191 : 21.12.09 - klo:10:17 »
Nyt tammikuun alusta vaihtuu saksankirjamme, se on Einverstanden 2.
So ist das Leben! Das ist wohl alles für heute...

Poissa Donaukind

• Jäsen
  • *
« Vastaus #192 : 13.04.10 - klo:11:15 »
Saksaa opiskelen ekaa vuotta ja justii tulin saksantunnilta. Oon ilone et otin saksan enkä ranskaa kv saksasta on ny jotain hyötyy ku rammsteinia kuuntelen ;D