Rammstein Made in Germany Rammstein Mein Land Rammstein Liebe Ist Für Alle Da Rammstein Liebe Ist Für Alle Da
Rammstein CDON.COM:issa

Kirjoittaja Aihe: Rammstein Suomeen 22.2.2010!  (Luettu 26391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa troopper

• Konkari
  • Sukupuoli: Mies
Vs: RAMMSTEIN SUOMEEN 22.2.2010!
« Vastaus #285 : 27.09.09 - klo:15:23 »
Niinjoo, tänäänhän niitä olisi voinut kysellä. No, enpä sitten mene, vi**n sama.
Sometimes I hate myself for what I've done

Poissa HaGz

• Yleisvalvoja
  • Konkari
    • Youtube-profiili

Poissa ToraLinna

• Tulokas
« Vastaus #287 : 27.09.09 - klo:17:54 »
Minäkin rekisteröidyin juuri tänne.
Olen se jutun antanut nainen. Sain lippu.fi:stä varausvahvistuksen/laskun 16.09 päivälle ja liput kotiin, ilman mitään kyselyjä.
Tiesin, että Rammstein on tulossa suomeen, en ole suuri fani, joten en ollut tietoinen milloin lipunmyynti virallisesti alkaa sekä metallikesää tuli jo vietettyä ... (Heaven and Hell, molemmat Metallican keikat, Provinssi, Sonisphere jne.) ... mutta kiinnosti, olisihan Rammsteinkin nähtävä!
Soitto lippu.fi myyntiin 16.09 tuotti tuloksen!

Mielestäni jotain olisi tehtävä tähän tolkuttomaan lipunmyyntiin, joka on tolkutonta.
Kiistatta tosi asia on se, että trokarit vievät myynnissä olevat liput, eteenkin Hartwall Arenalta, todellisilta faneilta.

Henkilökohtaisesti olen tavannut ihmisitä, jota trokaavat ja kuuluvat alla olevaan ennakkovaraus eturyhmään!
Hartwall Arenalla on ennakkovarausetu oikeus yrityksillä (konsertteja kohden vaihtelee lippujen määrä, muistaakseni 6 kpl/hlö). Näillä lipuilla tehdään huuto.netissä palkanlisää.
Ennakkovarausetu on muös Events Clubilaisilla (clubi maksu /70 egee/vuosi, halvin vaihtoehto, jolloin saa 2 pilettiä, Events club tasoja on monia, joten 6 lippua taisi olla se max määrä).
Lisäksi on club seat paikat, joita omistavat yksityishenkilöt, joilla on myös ennakkovarausetu, paikka määrästä en ole varma, kuitenkin esim. Metallican keikoille molemmille päiville sai varata X - määrän lippuja.

Mielestäni fanit ovat oikeutettuja saamaan liput, ei trokarit, joten jotain olisi tehtävä tämän tolkuttoman lipunmyynnin saamiseksi tolkulliseksi.
Live Natoin on suomen "kioski", joka tottelee päämiestään/päämiehiään, lippu.fi on yhteistyökumppani.
Lippu.fi/Live Nation  ei kuitenkaan ole ottanut kantaa, koska en halunnut nimeäni antaa heille.
Minulla kuitenkin on varausvahvistus/lasku (päivätty 16.09) sekä liput - kiistaton näyttö, mustaa valkoisella, jonka olen tarvittaessa valmis tuomaan julki. Tässäkohdin totean, asia on auki:).
Tiedän myös muita, jotak ovat varanneet lippunsa ennen virallista myyntipäivää.

Nyt tämä tapahtui Rammsteinin kohdalla, tämä on tapahtunut ehkä muidenkin ns. magabändien kohdalla, jolloin lippu.fi on ollut lippujen myyjänä. Ainakin lippu.fi:n lipunmyynti on takunnut http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1733922

Olen onnelinen niiden Rammstein fanien puolesta, jotka saivat lippunsa, surullinen niiden monien fanien puolesta, jotka eivät saaneet lippua.
Mitä tehdään?

« Viimeksi muokattu: 27.09.09 - klo:18:04 kirjoittanut ToraLinna »

Poissa Betrunken

• Fossiili
  • Children Of Slum
« Vastaus #288 : 27.09.09 - klo:18:42 »
Tuo määrittelmä että kuka on fani ja kuka ei? jos jokaisen kohdalla alettaisin "kuulustelemaan" että tuleeko liput omaan käyttöön vai mihin, se veisi tarpeettomasti aikaa.

Ja taas toi että yritykset saavat lippuja ennakkoon/ennen muita kuuluu ihan "bisnes elämään"
Varmasti Lippu.fi mahdollisesti tai niiden henkilökunta saa jotain "alennusta" muilta firmoilta jostakin asioista.

Mutta taas toi että yksityisille ollaan annettu ennakkoon, sitä ei ihan helposti niele ja varsinkin jos jotkut ovat todella yrittäneet saada lippuja(itselläni ei edes rahan takia olisi ollut mahdolista) ja omaan käyttöön tai kaveri porukalle, heitä varmasti kismittää asia erityisen paljon.

Kysymykseen että mitä tehdään on se mitä ovat jo monetkin ehdottaneet että liput tulisivat nimellä ja näin voitas estää/vähentää trokkareiden osuutta kokonaispotista.
Mullakin on näitä huijareita riittänyt. Olisin varmaan tonnin köyhempi jos olisin kaikkiin mennyt =) Ensimmäisestä kerrasta on kyllä se hyvä puoli, että sen jälkeen oppii aika hyvin.

Poissa May

• Tulokas
« Vastaus #289 : 27.09.09 - klo:19:18 »
Fani on se joka maksaa lipusta 75 euroa päästäkseen näkemään bändin, ei myydäkseen sen eteenpäin 200 eurolla... Mutta kuten todettu, määritelmä jäänee käytännössä moraalifilosofisen pohdinnan tasolle. Ja täytyyhän kuitenkin olla myös mahdollisuus ostaa lippu myös sille kaverille joka ei töiden yms takia lippujonoon pääse, tai jos itselle tulee este niin onhan se hyvä saada silloin lippu kiertoon. Eli ihan ongelmatonta tämä kaikki ei todellakaan ole.

En ole paras henkilö valittamaan tästä, mutta itse en kyllä täysin sulata yritysten etuosto-mahdollisuuttakaan. Eihän sen, että olet jossakin työpaikassa pitäisi antaa etua joka on selkeästi muilta pois. Eri asia jos nyt kyseessä olisi Hartwall-areenan/keikkajärjestäjän/lippupisteen henkilökunta, tai esimerkiksi musiikkitoimittajat yms joilla etu liittyy jotenkin itse työhön, mutta pelkkä työntekijöiden viihdyttäminen... Ja kun kyse ei ole siitä, että saisi jostain alennusta (mikä pohjimmiltaan aina vain lisää myyntiä, sitähän varten henkilöstöalennukset myös ovat), vaan siitä että saat jotain mitä muut eivät saa rahallakaan.

Itse asiassa ihmettelen suuresti koko jutussa sitä, miksi Rammstein/keikkajärjestäjä yleensä ovat ikinä suunnitelleet Suomeen vain yhtä keikkaa, eivätkä ilmeisesti sitten edes jättäneet aikatauluun mahdollisuutta järjestää toinen. Viimeksikin keikka myytiin nopeasti loppuun ja käsittääkseni levymyynnit täällä ovat olleet ihan hyvät nekin. Se mikä Rammsteinille maksaa on roudata koko massiivinen lavakalustonsa tänne, joten heillehän olisi vain kannattavaa soittaa kaksi (tai vaikka kolme) iltaa peräkkäin samalla vaivalla. Koko tämä fiaskohan on pohjimmiltaan seurausta siitä, että lippuja oli aivan liian pieni määrä kysyntään nähden. Tuntuu vähän järjettömältä, että fanit lähtevät ulkomaille katsomaan bändiä (vaikka matkailu toki avartaakin) koska eivät saaneet lippuja kotimaan keikalle. Samalla trokarit saavat rahat, jotka Rammstein olisi voinut saada itse.

No, onhan muuallakin Euroopassa nähty sama ilmiö, liput ovat menneet vilauksessa ja Rammstein on lisännyt keikkoja, kenties vain alunperin yleisessä taantumakammossa ei haluttu ottaa mitään taloudellisia riskejä tässäkään suhteessa. Toivon mukaan mekin saamme sitten joskus sen uuden keikan kunhan kiireiltään ennättävät, olisi vain ollut parempi jos se olisi saatu heti perään, jolloin lippuja olisi ehkä riittänyt paremmin kun kaikki eivät välttämättä kuitenkaan raaskisi mennä kahta kertaa katsomaan. No, ehkä tuleva festarikesä antaa toivoa...

Poissa Jaska

• Täysjäsen
  • **
« Vastaus #290 : 27.09.09 - klo:21:52 »
Vankasti uskon että Rammstein tulee toisen kerran tällä kiertueella Suomeen juuri tämän lippumenekin takia. Miksei muutenkin, mutta ainakin tämän takia. Festarikesä tosiaan antanee sen verran toivoa...

E: Mites tää jonkin sortin miitti?
« Viimeksi muokattu: 27.09.09 - klo:22:38 kirjoittanut Jaska »
aye aye, captain!

Poissa HaGz

• Yleisvalvoja
  • Konkari
    • Youtube-profiili
« Vastaus #291 : 28.09.09 - klo:12:46 »
Yrittikö kukaan saada peruutuslippuja?

Sinnlos

• Vieras
« Vastaus #292 : 28.09.09 - klo:12:55 »
Ja onko kukaan trokarilta, huutonetistä, suomi24 torilta tai muusta vastaavasta lippuja ostanut saanut lippuja lupauksen mukaan?

Poissa DBB

• Veteraani
« Vastaus #293 : 28.09.09 - klo:13:00 »
Ja onko kukaan trokarilta, huutonetistä, suomi24 torilta tai muusta vastaavasta lippuja ostanut saanut lippuja lupauksen mukaan?
Mä en oo vielä saanut lippuani..  :-X huomenna vois vielä tulla, kun kuulemma perjantain postissa lähti. Sit pitää soitella jätkälle tai valittaa virkavallalle..

Poissa Onnenonkija

• Jäsen
  • *
« Vastaus #294 : 28.09.09 - klo:13:10 »

Enpä saanut. Sinne meni 110e hukkaan. kus**ää ei vastannut enää puhelimeen eikä s-postiin. Poliisille pitää käydä asiasta ilmoittamassa, vaikka tiedänkin etten rahojani enää näe.

Poissa amalia3

• Veteraani
  • Sukupuoli: Nainen
  • minun rammstein logo tatskani
« Vastaus #295 : 28.09.09 - klo:13:33 »
Ei ollu minunkaan postissa tänään vielä lippuja. :'( ..sanoi kirjattuna laittaneensa...noh, ooottelen vielä pari päivää, sit teen ilmotuksen...
Voi olla et kirjattuna menee pv pidempään....katotaan, huom uusi pv.....ja postia oottelen...
Täs kyl on äijän tiedot yms...soitin hänelle torstaina ja nyt laitoin sähköpostia....
Tilasin liput suomi24 torilta, joltain Osku/Oskarilta/Tippa(Apinat.fi) Onko muut tilannu häneltä lippuja nyt tai aiemmin??? Onko homma pelannut???

Jospa kumminkin, ootelkaahan  nyt ihan lunkisti joku pv...sit poliisille!!

So ist das Leben! Das ist wohl alles für heute...

Poissa DBB

• Veteraani
« Vastaus #296 : 28.09.09 - klo:14:08 »
Ei ollu minunkaan postissa tänään vielä lippuja. :'( ..sanoi kirjattuna laittaneensa...noh, ooottelen vielä pari päivää, sit teen ilmotuksen...
Voi olla et kirjattuna menee pv pidempään....katotaan, huom uusi pv.....ja postia oottelen...
Täs kyl on äijän tiedot yms...soitin hänelle torstaina ja nyt laitoin sähköpostia....
Tilasin liput suomi24 torilta, joltain Osku/Oskarilta/Tippa(Apinat.fi) Onko muut tilannu häneltä lippuja nyt tai aiemmin??? Onko homma pelannut???

Ei hel**tti.. "Oskari"-nimiseltä kaverilta itsekin ostin. Saas nähdä tuleeko lippua ollenkaan..  :o

Poissa Onnenonkija

• Jäsen
  • *
« Vastaus #297 : 28.09.09 - klo:15:37 »

Ei hel**tti.. "Oskari"-nimiseltä kaverilta itsekin ostin. Saas nähdä tuleeko lippua ollenkaan..  :o

Kuinka paljon laitoitte kyseisen hepun tilille?

Itse olen päässyt jo jotenkin yli tuosta 110e menetyksestä, mutta kyllähän se korpeaa rotan lailla kun vähistä rahoista viedään vielä lisää. Toivottavasti teille ei nyt käy samalla tavalla, mutta riski on erityisen suuri ostettaessa Suomi24-foorumilta. En enää ikinä osta sieltä, ellei myyjä anna ostaa postiennakolla. Ainakin tästä tuli hyvä, joskin kallis opetus itselleni.

Hommaan vielä ne kenttäliput kyllä jostain, mutta vähän riskittömällä vaihtoehdolle kuin "rahat tilille" -periaatteella.

Poissa daikei

• Seniori
  • Sukupuoli: Nainen
    • blog
« Vastaus #298 : 28.09.09 - klo:15:39 »
Minä ostin lippuni huuto.netistä eikä ole vielä tullut. Tänään sain seurantakoodin ja nainen tuntuu luotettavalta. Saa nähdä tuleeko liput, toivottavasti! :]   Toivottavasti teillä on tuuria ja liput tulisi!
Sinä näytit minulle, kuka olit.

Poissa DBB

• Veteraani
« Vastaus #299 : 28.09.09 - klo:15:49 »
Kuinka paljon laitoitte kyseisen hepun tilille?

Itse olen päässyt jo jotenkin yli tuosta 110e menetyksestä, mutta kyllähän se korpeaa rotan lailla kun vähistä rahoista viedään vielä lisää. Toivottavasti teille ei nyt käy samalla tavalla, mutta riski on erityisen suuri ostettaessa Suomi24-foorumilta. En enää ikinä osta sieltä, ellei myyjä anna ostaa postiennakolla. Ainakin tästä tuli hyvä, joskin kallis opetus itselleni.

Hommaan vielä ne kenttäliput kyllä jostain, mutta vähän riskittömällä vaihtoehdolle kuin "rahat tilille" -periaatteella.

105 euroo sinne hujahti.. mun varoista toi lohkaisee jonkun viidenneksen..  >:( Huomenna on se kuuluisa tuomion päivä, jos ei lippua kuulu, soitan myyjälle/lähetän sähköpostia jos ei vastaa lukuisten yritysten jälkeen, meikäläinen valittaa sinikelloille. En näe muutakaan mahdollisuutta.