Rammstein Made in Germany Rammstein Mein Land Rammstein Liebe Ist Für Alle Da Rammstein Liebe Ist Für Alle Da
Rammstein CDON.COM:issa

Kirjoittaja Aihe: Nine Inch Nails  (Luettu 2397 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Seemann

• Veteraani
  • Sukupuoli: Mies
  • Art Is Resistance
Nine Inch Nails
« : 27.04.07 - klo:18:29 »
Yksi suurimasta industrial metalli bändeistä on amerikkalainen  Nine Inch Nails. Sen on Perustanut Trent Reznor vuonna 88. Nine Inch Nailsin eka levy julkaistiin 89 Pretty Hate Machine niminen levy ja siitä tuli heti klassikko. sen levyn hitit olivat Head like a hole, Down in it ja Sin. Nine Inch Nailsin sanoitukset ovat vihasia ja angstisija, toinen osapuoli saa todella kuula kunniansa.  Vuonna 92 julkaistiin Nine Inch Nailsin ep Broken mikä oli todella vihainen levy ja raskaita kitaroita mitä ekalla levyllä kuultu melkein ollenkaan. Broken levyn hitit Wish ja Gave up. Brokenista myös julkaistiin Remix ep Fixed, mistä tuli tapa Nine Inch Nailsille julkaista joka levystään remix ep. Vuonna 94 Nine Inch Nails räjäytti pankin julkaisemalla The Downward Spiral levyn mistä tuli yksi kaikkien aikojen paras Industrial metalli albumi. Se levy kertoo tarinaa miehestä mikä itsetuho kierteessä kaikki on hylännyt hänet ja ketään välitä ja sen levyn lopussa se mies tekee itsemurhan. Sen levyn  suurimmat hitit on Closer, March of the pigs ja Hurt. Tämän levyn kiertueen jälkeen Trent Reznor oli todella masentunut ja oli itsekin itsemurhan partaalla. Seuraavaa NIN levyä saatiinkin odottaa vuoteen aina 99 saakaa. siinä välissä Trent Reznor teki perfect drug  biisin Lost Highway leffan soundtrackille mistä Rammsteinkin ponnisti pinnalle. ja Tuotti Marilyn Mansonin Antichrist superstar levyn.  Marilyn Manson ja Trent Reznor olivat hyviä kavereita joskus, mutta niiten kaveri suhde meni nurin. Vuona 99 julkaistu The Fragile oli tupla albumi. Omasta mielestäni yksi kauneimmista levyistä  ikinä. se on sama NIN vihaisena mutta levyn melodiat olivat vastakohta niille vihasille sanoituksille. The Fragilen hitit The Day the world went away, We’re in this together ja Starfuckers inc. Taas oli aika pitkä väli seuraavaan levyyn vuonna 2005 julkaistiin With_Teeth oli jo vähän jopa poliittinen levy mutta se sama viha oli tietenkin mukana. sen levyn hitit The hand that feeds ja only. Seuraavaa levyä tuli vähän nopeammin tänä vuonna tuli Year Zero mikä on todella poliittinen, se levy kertoo Amerikasta vuodesta 2022 missä  maailma on mennyt päin persettä. Year Zero mainostettiin hienolla tavalla esim. keikka paikkojen vessoista löyty USB muistitikkuja missä oli Year Zeron biisejä ja uusin musiikki videokin löyty noista muistitikuista. ja netissä jatkuu Year Zeron tarina erilaisilta sivuilta.

Trent Reznoria ollaan sanottu neroksi. Trent on ollut bändinsä ainoo jäsen perustamisesta asti, mutta keikoilla on live bändi mukana. Ja Trent myös säveltää ja sanoittaa itse levynsä. Nine Inch Nails musiikkia pitää kuunnella kärsivällisesti. NIN ei oo mitään bilemusaa. Itse tutustuin NIN vuonna 2005 with_teeth levyn myötä itekin ihmettelin että ihmeen musaa tää on. mutta kyllä se vähitellen mutta ei NIN mitään monimutkaista musaa kärsivällisyyttä pitää olla vaan. NIN on yksi suurempia suosikki bändejä mulle heti kakkosena Rammsteinin jälkeen :D tulipa pitkä teksti :D

Nine Inch Nails live kokoonpano With_teeth ja Year Zero kiertueella:

Trent Reznor - Laulu, Piano, Koskettimet, Kitarat, ja Basso
Aaron North - Kitarat
Jeordie White - Basso ja kitarat (Ex Marilyn Manson, alias Twiggy Ramirez)
Jerome Dillon  - Rummut (With_teeth kiertueen alkuosan rumpali)
Alessandro Cortini - Koskettimet ja Kitara
Josh Freese  - Rummut (With_teeth kierueen loppuosan rumpali)

Kotisivut: www.nin.com

Nine Inch Nailsin suurin hitti biisin Closerin musavideo http://www.youtube.com/watch?v=dC0IAyUnCfA

Nine Inch Nails vetämässä yhtä maailman kovinta keikaa woodstockissa vuonna 94 http://www.youtube.com/watch?v=4g86KUHGlOg

Siinä on suuri nero itse Trent

"Joskus yksinäisyys tuo minusta luovuuden esiin - otan toisen lasin viiniä ja minusta tuntuu jopa vieläkin kurjemmalta. Taidetta ei synny ilman tuskaa, taiteen taso siis vastaa tuskan määrää."

Till Lindemann

betrunken

• Vieras
Vs: Nine Inch Nails
« Vastaus #1 : 27.04.07 - klo:18:38 »
en ole ikinä kuullut :o

Poissa Seemann

• Veteraani
  • Art Is Resistance
« Vastaus #2 : 27.04.07 - klo:18:41 »
en ole ikinä kuullut :o

Ei Rammstein oo ainoo Industrial metalli bändi maailmassa. mä voin taas tehä huomen uuden esittelyn jostain toisesta Industrial bändistä mä kuuntelen jotain 12 erilaista industrial bändiä ;D
"Joskus yksinäisyys tuo minusta luovuuden esiin - otan toisen lasin viiniä ja minusta tuntuu jopa vieläkin kurjemmalta. Taidetta ei synny ilman tuskaa, taiteen taso siis vastaa tuskan määrää."

Till Lindemann

Eifersucht

• Vieras
« Vastaus #3 : 27.04.07 - klo:18:45 »
Oon kuullut yhtä kappaletta joka näky musavideona MTV:ltä.
Ihan mukiin menevä, ei heti kyl iskenyt. :-\

Poissa kYnt!

• Seniori
« Vastaus #4 : 29.04.07 - klo:17:35 »
Ihan ok, muttei yhtään sen enempää.

Poissa Hilf mir91

• Konkari
« Vastaus #5 : 05.05.07 - klo:22:23 »
Emmä ainakaa tykkää tost... Mun mielest toi Megaherz on hyvä bändi...  ;)
Hab ich so glatte Haut
zieh sie in Streifen ab
Hab ich die klaren Augen
nimm mir das Licht
Hab ich die reine Seele
töte sie in Flammen
Habe ich dein Weib dann
töte mich und iss mich ganz auf
dann iss mich ganz auf
doch leck den Teller ab

Poissa KeinEngel

• Jäsen
  • *
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #6 : 09.05.07 - klo:19:03 »
NIN on lempimusaa heti Rammsteinin jälkeen  ;D

Poissa stein_less

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #7 : 09.05.07 - klo:19:06 »
Yhen levyn oon kuunnellu, ja kuunneltavia biisejä oli tasan yksi. Ei sekään hyvä ollu, mutta just ja just kesti kuunnella loppuun. Tämä oli avausbiisi Mr. Self Destruct.
"Always keep your friends close. But keep your enemies closer."

-Deep Throat

Poissa Seemann

• Veteraani
  • Art Is Resistance
« Vastaus #8 : 09.05.07 - klo:19:08 »
NIN on lempimusaa heti Rammsteinin jälkeen  ;D

Oi sukulais sielu ;D mulla sama juttu NIN on mun toiseksi suosikki bändini Rammsteinin jälkeen :)

Till Lindemann

Poissa Der Meister

• Yleisvalvoja
  • Veteraani
« Vastaus #9 : 09.05.07 - klo:19:11 »
Itse en ole oikein tälle bändille jostain syystä lämmennyt, mutta kuten jo sanottiin, pitäisi ehkä ottaa hiukan tarkempaan kuunteluun jotta se aukeaisi enemmän.
Everyone possesses many different faces.
For living....
For working....
And for falling in love....
I wonder how many faces I have?
And wich one is the real me?

Poissa liekki

• Seniori
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #10 : 10.05.07 - klo:15:39 »
alan sitten kuuntelemaan tuota kun kyllästyn Rammsteiniin (eli en koskaan), nyt ei riitä aikaa :D.

Poissa Hilf mir91

• Konkari
« Vastaus #11 : 13.05.07 - klo:17:42 »
alan sitten kuuntelemaan tuota kun kyllästyn Rammsteiniin (eli en koskaan), nyt ei riitä aikaa :D.

Aika hyvin sanottu :D
Hab ich so glatte Haut
zieh sie in Streifen ab
Hab ich die klaren Augen
nimm mir das Licht
Hab ich die reine Seele
töte sie in Flammen
Habe ich dein Weib dann
töte mich und iss mich ganz auf
dann iss mich ganz auf
doch leck den Teller ab

Poissa Karmacoma

• Täysjäsen
  • **
    • läst.äf ämmäke
« Vastaus #12 : 31.05.07 - klo:18:51 »
Nyt ollaan asian ytimessä, elikkäs down in it. Nine Inch Nails itsellä ollut viimeisen vuoden ajan ykkösbändi (joo, kovempi ku Rammstein, lälläs), levykokoelmaa koitan täydennellä riittävän tiuhaan ja Helsingin keikalla tuli huhtikuussa käytyä, Ankkarockia nyt odotellaan. Tänään itse asiassa muuten just kirjotin kolmesivuisen aiheen NIN'stä koulussa, eli melko hyvin uskoisin pystyväni Seemannia komppaan jos jotakuta bändi kiinnostaa tms.
Henk. koht. pidän eniten The Fragile tuplasta sekä Broken ep'stä. The Downward Spiral on tietenkin myös klassikko, mutta pari loppupään biisiä ei oikeen koskaan ole sytyttänyt. Uusin, Year Zero, oli kauttaaltaan erinomainen ja vähän liian suoraviivaista ja rockahtavaa With Teeth'ia moniuloitteisempi kokonaisuus reippaasti lisättyjen kone-efekteien ansiosta. Mutta taas toisaalta omaan makuun maistuukin paremmin syntikoitten efektimeret kuin särökitaroitten kalke, joten tuo mielipide ailahtelee ihan omien mieltymysten mukaan.
Että joo, eipä tähän nyt mitään sen erikoisempaa lisättävää ole. Pidän.
Pidän ja paljon.

Poissa Venaticorum

• Konkari
  • Liebe ist Krieg
« Vastaus #13 : 31.05.07 - klo:18:54 »
Nyt ollaan asian ytimessä, elikkäs down in it. Nine Inch Nails itsellä ollut viimeisen vuoden ajan ykkösbändi (joo, kovempi ku Rammstein, lälläs), levykokoelmaa koitan täydennellä riittävän tiuhaan ja Helsingin keikalla tuli huhtikuussa käytyä, Ankkarockia nyt odotellaan. Tänään itse asiassa muuten just kirjotin kolmesivuisen aiheen NIN'stä koulussa, eli melko hyvin uskoisin pystyväni Seemannia komppaan jos jotakuta bändi kiinnostaa tms.
Henk. koht. pidän eniten The Fragile tuplasta sekä Broken ep'stä. The Downward Spiral on tietenkin myös klassikko, mutta pari loppupään biisiä ei oikeen koskaan ole sytyttänyt. Uusin, Year Zero, oli kauttaaltaan erinomainen ja vähän liian suoraviivaista ja rockahtavaa With Teeth'ia moniuloitteisempi kokonaisuus reippaasti lisättyjen kone-efekteien ansiosta. Mutta taas toisaalta omaan makuun maistuukin paremmin syntikoitten efektimeret kuin särökitaroitten kalke, joten tuo mielipide ailahtelee ihan omien mieltymysten mukaan.
Että joo, eipä tähän nyt mitään sen erikoisempaa lisättävää ole. Pidän.
Pidän ja paljon.
Aikasmoinen tarina :O Sait kiinnostumaan :D

Poissa Karmacoma

• Täysjäsen
  • **
    • läst.äf ämmäke
« Vastaus #14 : 31.05.07 - klo:18:58 »
Aikasmoinen tarina :O Sait kiinnostumaan :D

Hienoa. ;D Veikkaan että Rammstein faneille menisi parhaiten nuo raskaimmat julkaisut, eli Broken EP ja The Downward Spiral. Pretty Hate Machine on melko synapoppia, The Fragile on... ööh, no hiljaisempi ja kauniimpi kuin muut, Still EP on sitten todella hiljainen pianon ollessa pääosassa, With Teeth rock-painotteisin ja tuo Year Zero kokeilevin konepuolella. Eli mikä ite tuntuu parhaimmalta, niin kannattaa kokeilla. :)