alkuun taas tavanomaiset löpinät, pyydän anteeksi sana ja kirjoitus virheitä, myönnän olevani vastuussa kaikesta tyhmästä mitä olen kirjoittanut. elikkä... niin ja tuo teksti todella alkaa noin tyhmästi.suomentakaa ite jos ei kelpaa
Mutta vähän tiesi Richard siitä, että muuttaessaan Amerikkaan, hän tulisi elämään muka kirotussa talossa…
Tehneet: Crish Harris ja Jon Wiederhorn
Oli tarpeeksi vaikeata Richard Z. Kruspelle jättää kaikki ystävänsä ja tyttärensä Berliiniin ja siirtyä New Yorkiin kirjoittamaan sivuprojektinsa Emigraten albumia. Viimeinen asia jota hän kaipasi, oli se, että hänen talonsa oli kirottu.
Huoneisto, entinen paloasema SoHossa nähtävästi purki yliluonnolliset energiansa Kruspeen pian sen jälkeen kun hän oli asettanut koti studionsa sinne. Hän kertoi että, varashälytin sammui toistuvasti ilman syytä, pieniä reikiä ilmestyi hänen ikkunoihinsa ilman selitystä, ja hänen tyttöystävänsä piti muuttaa pois 2 viikon jälkeen koska hän järkyttyi talosta saamiensa värähtelyjen takia.
”Etsin internetistä tietoa talon historiasta ja löysin kuvan vuodelta 1874” Kruspe sanoi viikkoa ennen kun hän matkusti takaisin Saksaan jatkaakseen töitä Rammsteinin uuden albumin kanssa, jolla ei ole vielä nimeä. ”Tulostin sen, ja kun katsoin sitä tarkkaan, sain kylmiä väreitä. Kuvassa on 3 miestä paloaseman edessä ja yksi niistä näyttää aivan minulta.
Samalla jotkut Kruspen ystävät olivat alkaneet pitä taloa harmostuttavana, entinen asukas itä Saksasta oli hyväksynyt hengen ja ruokkinut sen energiaa. Talossa on joku outo tunne, mutta juuri sen takia rakastan sitä.” hän sanoi. ”Tein rauhan sen energian kanssa kauan aikaa sitten, ja nyt minä puhun sille, tyyliin ’terve’ ’hyvää yötä’ ja ’miten menee?’ mutta tietenkin, teen tämän kaiken päässäni – jos alkaisin puhua yksinäni ääneen, minun mielestäni minun pitäisi mennä sairaalaan.
Mutta ehkä jotkut paranormaalit tapahtumat inspiroivat Kruspea kirjoittamaan Emigraten saman nimistä albumia, joku ilmestyy tammikuun 28. mutta levyn kappaleet eivät ole kirottuja kaiverruksia. Ne ovat täynnä yksinäisyyden tunnetta, alakuloisuutta ja raivoa jotka kuvaavat niitä tunteita jota hän tunsi Amerikassa
”Muutin tänne 2001 koska tarvitsin muutosta elämääni,” hän selitti. ”Olen asunut berliinissä 18 vuotta ja olin kyllästynyt ja tarvitsin uusia haasteita. Tunsin että minun pitäisi luoda jotain uutta, ja yksi asia joka sinun täytyy tehdä artistina, on mennä vaarallisia reittejä, koska tämä tuo sinut kärsimysten maailmaan ja jos kärsit, kirjoitat hyvää musiikkia. Kun tulin New Yorkiin, käsittelin monenlaisia tunteita, hylkimistä ja masennusta uuteen maailmaan saapumisessa ja hyvästellessäni vanhaa, se oli todella inspiroivaa.
Emigrate inspiroi Kruspea luomaan sivuhaaran soonista lokeroa jonka hän on luonut Rammsteinille. Ennenkun hän muutti Amerikkaan, hänellä oli henkilökohtaisia ja taiteellisia erimielisyyksiäbändin jäsenten kanssa. Menneisyydessä, kun hän kirjoitti lähes kaikki ryhmän laulut, ja kontrolloi miten musiikki tulisi soittaa ja kaikkien roolit bändissdelliseen perfektionisuutensa kanssa hänen bändi toverinsa alkoivat kapinoida.
“Saavutin pisteen jossa ihmiset eivät halunneet olla seurassani” Kruspe sanoi. ” jos halua syödä suklaa kakun, yksi pala on hyvä, mutta jos syöt koko kakun, vi**u oksennat. Sama homma minun kanssani. Oli liian paljon pureskeltavaa, niinpä hommasin itselleni välimatkaa koko tilanteesta ja koitin etsiä jotain muuta.”
Kruspe löysi helpotuksen Emigratesta, projektista joka antoi hänelle mahdollisuuden löytää itsestään uusia musikaalisia kykyjä ja ottaa pää laulajan ja samalla kitaristin roolin. Kun kappaleilla ”Emigrate”, ”Wake Up” ja ”My World” on samanlaisia elementtejä kuin Rammsteinilla – rajut metalli kitarat, pahaenteiset pianon sävelet, militaarinen ilmaisu – toiset raidat, kuten ”In My Tears” ja ”Temptation” ovat pehmeämpiä, melodisempia ja kertomuksen omaisia, yhdistettyinä akustisen kitaran sointuihin, synkät pop sanoitukset ja melodisemmat esimerkit naruista.
”Silloin kun tein noita kappaleita, tunsin että jotain puuttui Rammsteinista.” Kurspse sanoi. ”Sen bändin kanssa työskentely tuntui samalta kuin olisi työskennellyt soundtrackiä varten. Sinun täytyi työskennellä ilman sanoitusta koska ne olisivat viimeinen asia joka tulisi ilmi kappaleesta. Emigratea varten aloin työskennellä enemmänkin kuin perinteiset laulujen kirjoittajat. Aloin myös lailamaan ja kirjoittamaan kappaleeni englanniksi, joka sallo minun työskennellä asioiden kanssa jotan en ollut aiemmin käsitellyt. Se antoi minulle mahdollisuuden saada asiat uudelleen järjestykseen jotta voisin palata Rammsteinin pariin ja olla iloinen kitaran soittaja. ”
Joskus muusikoille on hankalaa palata varsinaisen bändinsä pariin saatuaan maistaa palan vapautta. Mutta saatuaan täydellisen kontrollin luovuudelleen, Emigratella oli täysin vastainen vaikutus Kruspeen. Rammstein toimii nyt demokraattisesti ja Kruspe kertoi työskentelevänsä bändin jäsenten kanssa ystävällisemmin kuin koskaan. Tähän mennessä, bändi on kirjoittanut 30 kappaletta ja vuokrannut talon läheltä Itä merta, ja suunnitelmissa on mennä studioon maaliskuussa ja julkaista jatkoa 2005 ilmestyneelle Rosenrotille joskus 2008.
”Näyttää siltä, että levystä tulee kaikista hevein albumi.” Kruspe sanoi. ”Kappaleet ovat nopeampia, ja tuntuu todella, että olemme palaamassa juurillemme ja uudelleen löytämässä sitä, mistä pidämme ja sitä mistä Rammsteinissa on todella kysymys. Me olemme ajatelleet menevämme Los Angelesiin… nauhoittamaan albumiamme Amerikassa [ensimmäistä kertaa] ja me olemme tilanteessa, jossa juuri nyt meillä ei ole sopimusta minkään levy-yhtiön kanssa, ja se antaa meille rauhan koska ei tule paineita keneltäkään ulkopuoliselta.”
Kruspelle ainoa takaisku hänen palattuaan Rammsteinin pariin on se, ettei hän pääse kiertueelle Emigraten kannsa. Kun Rammstein on saanut nauhoitettuaan levynsä, bändi lähtee maailmankiertueelle kahdeksi vuodeksi, jonka takia hänelle ei jää aikaa työskennellä Emigraten kanssa. Mutta se ei tarkoita etteikö hän kirjoittaisi kappaleita Emigratelle.
”Aina kun olen New Yorkissa, työskentelen Emigraten parissa.” Kruspe sanoi. ” yritän eroittaa työt sen mukaan missä kaupungissa olen. Se on kuin eläisin täysin eri elämiä. En ole koskaan uskonut yksiaviollinen millään tavalla, joten pidän vastaavasta kaksijakoisuudesta. Ja kun aika on oikea, vien myös Emigraten kiertueelle.”